عمل ترمیم اسکار جز عملهای زیبایی جراحی پلاستیک به حساب می آید.ترمیم اسکار جهت بهبود یا درمان جای زخم و یا جوشگاه است.همانطور که   میدانید اسکار به ترمیم زخم  گفته میشود و خیلی از مراجعین  ما بنا به خیلی از دلایل مانند تصادف ، جای ترکش در دوران جنگ تحمیلی یا حوادث دیگر صورتشان دارای جای زخم می باشد و این مسئله برایشان اصلا خوشایند نیست و در اعتماد بنفس و زیبایی خیلی تاثیرات  منفی  دارد .مواردی داشتیم که  جای همین زخم های کوچک و بزرگ   بر روی پوستشان مانده و هیچگاه از بین نرفتند.

امروزه روش های مختلفی برای حل از بین بردن این زخم ها  مانند  عمل های جراحی ، تزریق ژل و لیزر فراکشنال  و غیره برای اسکار یا همان ترمیم جای زخم توسط متخصصین مرکز جراحی زیبایی لیمون پیشنهاد میشود. اما به  نکته مهمی باید توجه کنیم و آن این است که  ترمیم شدن پوست  به معنای برگشت کامل پوست  به حالت اولیه نیست .شاید  عمل جراحی و خیلی از موارد روی بهبود پوست تاثیر بگذارد  ولی  ممکن است هیچگاه مانند پوست اولیه  نشود .پس نباید توقع خیلی زیاد  نسبت به درمان داشته باشیم.

روش های از بین بردن جای زخم و بخیه

روش اول : برداشتن  اسکار به وسیله جراحی

عمل های جراحی  اسکار غالبا در کلینیک های زیبایی و با بی حسی  موضعی انجام میشود و نیازی به بیهوشی  عمومی و بستری در بیمارستان را ندارد  و درمان اسکار مستلزم  عمل های جراحی سنگین و پر عارضه نمی باشد. برای زخم های بسیار عمیق  توصیه میشود .

در واقع بهترین روش برای ترمیم زخم صورت است .روش های اصلاح جراحی  می توانند بهبودی در ظاهر پوست ایجاد کنند اما آثاری در پوست به جای می گذارند که از حالت اولیه قطعا خیلی بهتر خواهد بود هرچند  باید به نکته ای توجه کرد که رنگ اسکار را نمیتوانیم تغییر دهیم  و با گذشت زمان کمرنگتر از قبل می شود اما ختلاف رنگ آن با پوست طبیعی صورت همیشه باقی می ماند و برای خانمها تنها می توان با استفاده از مواد آرایشی به طور موقت آن ها را محو کنیید.

عمل جراحی اسکار که توسط متخصصین مرکز جراحی زیبایی لیمون نیز پیشنهاد داده میشود بدین صورت است که  با جراحی اسکار را برداشته و مجددا روی آن را بخیه می زنند. دومین بار  بخیه بسیار باریکتر و در نتیجه خط اسکار نیز  باریکتر میشود.

روش دوم : میکرودرم ابریژن یا لایه برداری شیمیایی

این روش برای لایه برداری از صورت است  که به آرامی سطح پوست را بازسازی میکند.این روش درمانی برای برطرف سازی جای زخم های اضافی فوق العاده است .در روش لایه برداری شیمیایی سلول های آسیب دیده و مرده در سطح پوست از بین میروند.

که این روش را تیم جراحی مرکز جراحی زیبایی لیمون برای زخم های خفیف و کم عمق  مناسب میدانند ولی برای زخم های عمیق تر و یا جوشگاهها عمل جراحی ترمیم اسکار را مناسب میدانند.

روش سوم : ورق های ژل سیلیکون

این ورقه نازک از ژل را روی جای زخم قرار میدهند این روش بسیار آسان و مناسب برای   پوست های حساس و یا حتی برای پوست کودکان نیز می باشد.نکته ای که در این روش باید به آن توجه زیادی داشته باشیم این است که در مناطق گرم عکس العمل های پوست نسبت به ژل بیشتر است و باعث وقفه در در مان می شود.برای اینکه در مان اسکار از طریق ژل سیلیکون نتیجه بخش   باشد باید حداق 3 ماه از این ژل به طور منظم استفاده کنید.این روش برای بهبود  زخم های کم عمق میباشد و شاید نتواند کاملا  جای زخم را محو کند.

روش چهارم : لیزر درمانی

یکی دیگر از روش های ترمیم اسکار  لیزر است و بیشتر برای زمانست که پوست صورت شما گوشت اضافه آورده است .این روش  عوارضی ندارد.اگر پوست دچاری قرمزی شد باشد ، آن قرمزی را کاهش میدهد.

روش پنجم : تزریق کورتون

تزریق را برای پیشگیری و درمان انجام میدهند ، زمانی که پوست دارای التهاب  و تورم شدید است به محل زخم تزریق میکنند. ولی روی محو کردن جای زخم تاثیری نخواهد داشت.

چه کسانی کاندید برای عمل ترمیم اسکار هستند؟

شما در هر شرایط سنی که باشید و از محل زخم خود از لحاظ روحی یا بنا به هر دلیل عذاب میکشید  میتوانید ترمیم زخم اسکار را انجام دهید.فقط دقت داشته باشید که در آن قسمتی که اسکار صورت میگیرد نباید بیماری پوستی یا آکنه داشته باشید.

  • کسانی که جای زخم صورتشان بیش از دو میلیمتر باشد که جز زخم های پهن به حساب می آیند.
  • کسانی که جای زخم هایشان که گود شده ،زخم های برجسته و زخمهای پله ایی دارند .
  • کسانی که جای زخمهاییشان فرم نواحی اطراف خود را تغییر داده باشد.

مهمترین مزیتی که ترمیم اسکار در مرکز جراحی زیبایی لیمون نبست به سایر کلینیک ها دارد چیست ؟

جراحی ترمیم اسکار توسط جراحان  مجرب و با تجربه انجام میشود .جراحان تیم مرکز جراحی زیبایی لیمون علاقه مند  به حوزه زیبایی چهره و همگی  فوق تخصص در زمینه جراحی سر و گردن و عضو آکادمی جراحان پلاستیک صورت از اروپا میباشند. بعلاوه اینکه جراحان مرکز جراحی زیبایی لیمون حین عمل جراحی ترمیم اسکار، به روش  میکروسکوپی پوست را بخیه می زنند به عبارتی بخیه ها به قدری  ظریف میباشند که با چشم غیر مسلح دیده نمیشوند.و بعد از عمل جراحی در این مرکز چهار دفعه میکرودرم ابریژن به صورت رایگان جهت حذف کامل بخیه انجام میشود.

همراهان عزیز امیدوارم این مقاله نظر شما را جلب کرده باشد جهت مشاهده نمونه کارها شما میتوانید به قسمت تصاویر نتایج جراحی مراجعه کنید.