تزریق چربی بهتر است و یا تزریق ژل

ما به منظور مفاهمه راحت تر در این مقاله به مزایا و معایب هر یک از این روش ها می پردازیم تا در نهایت شما عزیزان بتوانید بر اساس نیاز خود یکی از این روش ها را انتخاب نمایید.

مزایای تزریق چربی نسبت به تزریق ژل

از مزایای تزریق چربی نسبت به ژل؛ احتمال عفونت در تزریق چربی بسیار کمتر از تزریق ژل است، بنابراین در کسانی که عفونت محل تزریق خطرناک است مانند افرادی که پروتز چانه یا گونه دارند، بهتر است به جای ژل از تزریق چربی استفاده کنند.

در مجموع هزینه تزریق چربی بسیار کمتر از هزینه تزریق ژل است زیرا اغلب ژلهای خوب و کم عارضه، گران بوده و اثر آنها بعد از مدتی از بین می رود و نیاز به تزریق مجدد دارند.

در محل تزریق چربی، ناهمواری اغلب دیده نمی شود در حالیکه در محل تزریق ژل ایجاد ناهمواری بسیار شایع است و ممکن است تا مدتهای طولانی از بین نرود، این حالت در لبها و زیر چشمها بیشتر دیده می شود.

با تزریق چربی در لایه های سطحی و زیر پوست، کلاژن سازی بیشتر شده و پوست بعد از مدتی شادابتر و جوانتر به نظر می رسد ولی تزریق ژل اغلب اثر خاصی روی پوست ندارد. بنابر این در افرادی که میخواهند پوست شادابتر با چینهای کمتر داشته باشند، تزریق چربی بهتر از ژل است.

چربی تزریق شده حرکت نمی کند، ولی در تزریق ژلها مخصوصا آنهایی که طولانی اثر می باشند، گاهی جابه جایی ژل مشاهده می شود. تزریق چربی یا ژل

معایب تزریق چربی نسبت به تزریق ژل

  از معایب تزریق چربی نسبت به تزریق ژل توجه شما را به موارد زیر جلب می کنیم:

با توجه به اینکه اثر ژل فوری ظاهر می شود، تورم و کبودی بعد از تزریق ژل بسیار کمتر است، در حالی که نتیجه تزریق چربی بعد از چند هفته خود را نشان می دهد. بنابراین اگر قصد دارید به زودی در مراسم خاصی مانند جشن نامزدی، عروسی شرکت کنید به هیچ وجه تزریق چربی انجام نداده و آن را به زمان دیگری موکول کنید.

از معایب دیگر تزریق چربی نسبت به تزریق ژل؛ در تزریق چربی ابتدا باید از ناحیه دیگری از بدن، چربی برداشته شود، بنابراین کبودی و تورم آن ناحیه نیز بوجود می آید ولی در تزریق ژل چنین نیست

(بعضی از افراد از برداشت چربی از ناحیه شکم و رانها که باعث کوچکتر شده این قسمتها می شود، خوشحال می باشند).

همچنین تزریق چربی نسبت به تزریق ژل زمان بیشتری نیاز دارد.

و مورد آخر؛  کسانی که لاغر هستند چربی به اندازه کافی ندارند و چاره ای جز استفاده از ژل ندارند. (معایب تزریق چربی نسبت به تزریق ژل)

برای اصلاح خط خنده، تزریق چربی بهتر است یا تزریق ژل؟

خط خنده یا چین نازولابیال، با تزریق ژل بهتر از تزریق چربی اصلاح می شود.

مهمترین دلیل این موضوع را در این ویژگی می یابیم که ژل نسبت به چربی از قوام بیشتری برخوردار است، لذا در هر جایی که علاوه بر حجم دادن، نیاز به فرم دادن هم داشته باشیم (مانند لب و اصلاح خط خنده)، تزریق ژل بهتر از تزریق چربی عمل می کندبا تزریق ژل، مستقیما همان ناحیه ای که بیشترین گودی را نشان می دهد اصلاح می گردد.

از سوی دیگر به دلیل اینکه در نواحی خاصی از صورت، حرکت عضلات باعث حرکت شدید بافتها می شود، تزریق چربی در این نواحی با مشکلاتی همراه است که منجر به کاهش بقاء چربی می شود، به این معنی که یکبار تزریق چربی در این نواحی کافی نیست و لازم است چند بار تزریق چربی را تکرار کرد.

از مزیتهای دیگر تزریق ژل در ناحیه خط خنده این است که شما فوری نتیجه را می بینید و تورم بعد از تزریق ژل، خیلی زودتر از تزریق چربی برطرف می شود.

با وجود نکات گفته شده در بالا، اگر شما قصد تزریق چربی به نواحی دیگر صورت را دارید، توصیه می کنم که حتما به خط خنده شما نیز تزریق چربی شوددر این حالت علاوه بر اینکه تا حدودی عمق خط خنده کاهش می یابد، بعدها شما برای تزریق ژل به خط خنده، به مقدار کمتری از ژل نیاز دارید و این از نظر اقتصادی بسیار به صرفه است.