لیفت مستقیم ابرو که با عنوان لیفت دایرکت ابرو شناخته می شود، روشی نوین و بهینه برای انجام لیفت ابروها و رفع افتادگی آن هاست. این روش نسبت به روش های مشابه لیفت ابرو مانند روش آندوسکوپی و لیفت باز کم تهاجمی تر است، ماندگاری بالاتری دارد و هزینه اش کمتر است.


مزیت های مستفیم لیفت ابرو

لیفت مستقیم ابرو مناسب چه افرادی می باشد؟

آیا لیفت مستقیم ابرو غیر قرینگی ها را نیز از بین می برد؟

محل بخیه های لیفت مستقیم ابرو

آیا لیفت دایرکت را می توان با جراحی پلک بالا به صورت همزمان انجام داد؟

مزیت های لیفت مستقیم ابرو

  1. نیاز به بیهوشی ندارد و تنها با بیحسی موضعی قابل انجام است و فرد بلافاصله می تواند به فعالیتهای عادی روزانه بازگردد.

همه افرادی که از بیهوشی میترسند و تمام کسانی که به دلیل مشکلات قلبی و سن بالا نمیتوانند بیهوش شوند، به راحتی میتوانند این جراحی را تحمل نمایند

  1. هزینه لیفت دایرکت ابرو نسبت به دیگر روشهای لیفت ابرو (لیفت اندوسکوپی و لیفت باز ابرو)، بسیار کمتر است
  2. به دلیل کم تهاجمی بودن و برش کمتر، دوره بهبودی بسیار کوتاهتری دارد و به همین دلیل احتمال عوارض آن کاهش می یابد.
  3. در این روش میتوان علاوه بر لیفت ابرو، اسکار زخمهای قبلی و تتوهای نازیبایی که در ناحیه ابرو وجود دارد را برداشت.

در همه افرادی که از تتوهای قبلی ناحیه ابروی خود ناراضی هستند و با وجود درمانهای مختلف، باز هم رد تتو آنها باقی مانده، می توان از لیفت مستقیم ابرو برای برداشتن تتوی ابرو استفاده نمود.

  1. اگر لیفت دایرکت ابرو درست انجام شود، بالاترین ماندگاری را دارد.

در تمامی دیگر روشهای لیفت ابرو، محلی که از آن نقطه ابرو کشیده شده و به بافتهای ثابت عمقی متصل می شود، فاصله زیادی تا خود ابرو دارد و همین عامل باعث می شود که با گذشت زمان، پوست و بافتهایی که بین ابرو و محل فیکس کردن وجود دارد شل شده و علائم افتادگی ابرو عود نماید ولی در لیفت مستقیم ابرو، خود ابرو مستقیما به بافتهای ثابتعمقی فیکس میشود و ماندگاری بالا را تضمین می نماید.

  1. بهترین روش برای اصلاح غیر قرینگیهای شدید ابرو است.

تقریبا همه افراد درجاتی از غیر قرینگی ابرو دارند ولی مقادیر کم غیر قرینگی، نیازی به اصلاح ندارد. در افرادی که غیر قرینگی شدید ابرو دارند ( مانند فلج یکطرفه صورت)، میتوان با لیفت مستقیم ابرو، تا حد زیادی غیر قرینگی را اصلاح نمود و نتیجه این کار بهتر از دیگر روشهای جراحی لیفت ابرو است.

  1. در لیفت مستقیم ابرو، تا حدی میتوان فرم ابرو را تغییر داد.

روشهای اندوسکوپیک و باز لیفت ابرو، چندان تاثیری بر فرم ابرو ندارند (مثلا نمی توانند ابرو را کمانی و یا شبیه 8 نمایند) و تنها ابرو را به قسمتهای بالاتر لیفت می کنند. اما در لیفت مستقیم ابرو، تا حدی میتوان این تغییر فرم ابرو را ایجاد نمود

دایرکت لیفت ابرو

لیفت مستقیم ابرو مناسب چه افرادی می باشد؟

افرادی که یکی از شرایط زیر را داشته باشند، کاندید مناسبی برای جراحی لیفت دایرکت ابرو می باشند.

  1. این جراحی برای تمام افراد بالای 45 سالی که دچار افتادگی ابرو هستند مناسب است.

 رد بخیه در افراد بالای 45 سال نسبت به افراد جوان بهتر اصلاح می شود و ریسک اینکه رد بخیه بماند کمتر است .به افراد جوانتری که تمایل به انجام لیفت ابرو دارند، دیگر روشهای لیفت ابرو (لیفت اندوسکوپیک ابرو و لیفت باز پیشانی و ابرو) پیشنهاد می شود.

  1. تمام خانم هایی که قبلا تتو ابرو انجام داده اند و از فرم آن ناراضی هستند و با و جود استفاده از لیزر و دیگر روشهای برطرف کننده تتو، باز هم اثار تتو باقی مانده است، می توانند از این روش استفاده نمایند.
  2. همه افرادی که نیاز به لیفت ابرو دارند ولی از بیهوشی می ترسند می توانند از این روش استفاده نمایند.
  3. تمام افرادی که به دلیل فلج یکطرفه صورت دچار غیر قرینگی شدید ابروها هستند، میتوانند به خوبی از این روش استفاده نمایند

آیا لیفت مستقیم ابرو غیر قرینگی ها را نیز از بین می برد؟

دایرکت لیفت ابرو به علت داشتن حساسیت و دقت بالا، کارآمد ترین روش لیفت برای اصلاح غیر قرینگی های شدید ابرو است. ممکن است به هر دلیلی ابروی فرد غیر قرینه باشد. در روش های دیگر مانند لیفت آندوسکپی ابرو یا لیفت باز پیشانی و ابرو دست جراح برای اصلاح غیر قرینگی بسته است و نمی تواند غیر قرینگی را به طور بهینه اصلاح کند.

لیفت مستقیم ابرو

محل بخیه های دایرکت لیفت ابرو کجا می باشد؟

محل بخیه لیفت مستقیم ابرو دقیقا در بالای خط رویش موی ابرو می باشد. محل برش را میتوان به خوبی در کنار ابرو ها مخفی کرد. طبیعتا هر عمل جراحی یک سری عوارضی دارد. رد محل برش بخیه هم طبیعتا ممکن است باقی بماند ولی این هنر دست دکتر جراح است که چگونه بتواند رد محل بخیه را به حداقل ممکن برساند. مراقب های بعد از جراحی نیز در بهبود محل بخیه تاثیر زیادی دارد. در صورت باقی ماندن رد بخیه می توان با استفاده از دارو و روش های غیر جراحی (مانند کرم های لایه بردار ،لیزر، درم ابریژن) رد جراحی و بخیه ها را به خوبی محو کرد.

آیا دایرکت لیفت ابرو را می توان با جراحی پلک بالا به صورت همزمان انجام داد؟

افرادی که هم افتادگی پلک و هم افتادگی ابرو دارند می توانند به صورت همزمان این دو مشکل را برطرف کنند. انجام دایرکت لیفت ابرو و جراحی پلک به طور همزمان و طی یک عمل جراحی اثری هم افزا و سینرژیک دارد. بیمار کمتر اذیت می شود و مجموع هزینه های بیمار را هم کمتر می کند.

نکته ی بسیار مهم

بهترین راه برای اصلاح اسکار (جای زخم) افرادی که قبلا لیفت ناموفق دایرکت ابرو داشته اند این است که مجددا لیفت دایرکت ابرو انجام دهند. توجه داشته باشید که احتمال باقی ماندن اسکار در افراد بالای 45 سال که این جراحی را انجام می دهند بسیار پایین است، لذا اگر اسکاری باقی مانده، احتمالا به دلیل تکنیک نامناسب جراحی می باشد، لذا با جراحی مجدد، میتواند علاوه بر ترمیم اسکار، ابرو را نیز لیفت نمود.