هرآنچه در مورد جراحی پلاستک بینی باید بدانید.


مرکز زیبایی لیمون  یکی از مجهز ترین مراکز تخصصی زیبایی تهران میباشد و با بهره گیری از پزشکان متخصص و جراحان  بینی  و تجهیزات مدرن به سرپرستی دکتر بیات  آماده ارائه خدمات  جراحی بینی  ، جراحی پلاستیک و عمل های زیبایی  صورت با قیمت مناسب  می باشد.  امروزه جراحی بینی فقط یک عمل زیبایی نیست هرچند اگر فردی صرفا جهت زیبایی بیشتر نیز اقدام به عمل بینی  کند از زاویه های مختلفی میتوان او را فردی عاقل و رو به رشد و پیشرفت از لحاظ فکری و زیبایی شناختی دانست.همه ی انسان ها  زیبایی را دوست دارند و سعی  در زیبا تر کردن خودشان و حرکت به سوی کمال دارند. هدف افراد از انجام  جراحی بینی  رسیدن به چهره ایی زیبا تر و متفاوت با چهره ی قبلی باشد. بینی یکی از مهم ترین اعضای بدن است و عملکرد آن نقش بسیار مهمی برای افراد دارد باید به این نکته توجه داشته باشید که کوچکترین  اختلال برای  این عضو می تواند دردسر ساز باشد پس برای آنکه به زیبایی برسید نباید سلامتی را نادیده بگیرید.

گاهی در کنار مشکلات ظاهری، ممکن است  اختلالات داخلی  از جمله پولیپ و انحراف تیغه بینی وجود داشته باشد. برای رسیدن به نتیجه خوب در جراحی زیبایی بینی حتما به جراح پلاستیک متخصص مراجعه  کنید.

انواع عمل بینی

عمل هایی که روی بینی انجام میشود  به لحاظ تکنیک هایی که به کار می روند به دو دسته تقسیم می شوند.

  • عمل بینی بسته
  • عمل بینی باز

در روش عمل بینی باز  بین سوراخ های بینی یک برش ظریف  میزنیم که در این حالت پوست به راحتی از روی بینی باز میشود ، اما در روش  عمل بینی بسته  برش ها را از داخل بینی زده میشود .در هر دو روش پوست از اسکلت بینی جدا میشود ، برای دسترسی به اسکلت بینی  این کارلازم است. البته به غیر از اینکه متخصص از چه تکنیکی استفاده میکند نقش جراح هم اهمیت فوق العاده ای دارد.

 مزیت روش جراحی باز بینی:

در این تکنیک از جراحی  دید پزشک بهتر است و را حت تر می تواند تغییرات لازم را انجام دهد در صورتیکه برای جراحی بسته این امکان به راحتی وجود ندارد.همچنین می توان به توانایی برای انجام عمل در بینی های مشکل  ، گذاشتن  گرافت های غضروفی و استخوانی یا پروتز ها  که بسیاررآسان تر انجام میشود اشاره کرد.

 مزیت روش جراحی بسته بینی:

زمان عمل کوتاه تر و تورم بعد از عمل نیز بسیار کمتر است .

زمان مناسب  برای عمل جراحی بینی چه موقع می باشد ؟

وقتی رشد استخوانهای صورت کامل شده باشد (برای خانمها  شروع 14 سالگی و برای آقایان شروع 15 سالگی ) جراحی زیبایی بینی قابل انجام است .اما  توصیه تیم جراحی مرکز جراحی زیبایی لیمون که به سرپرستی دکتر بیات است  ، این عمل را  در شروع 17 سالگی انجام دهید بهتر است .

موارد عمل جراحی بینی چیست؟

1-برداشتن قوز بینی

2-جراحی بینی های گوشتی

3-اصلاح کج بینی در اثر شکستگیهای قبلی

4-کوچک کردن سوراخ های بینی در مواردی که بزرگ یا پهن باشند

5-بزرگی و پهنای نوک بینی

6- افتادگی نوک بینی

چه مواردی در جراحی زیبایی بینی موثر هستند؟

کیفیت پوست بینی یکی از فاکتور های اصلی تعیین کننده نتیجه نهایی  جراحی زیبایی بینی می باشد.رعایت نکات بعد از جراحی بینی نیز در رسیدن به نتیجه دلخواه بی تاثیر نیست  اما  اصلی ترین مورد یک جراحی زیبایی بینی  مهارت  پزشک و تیم جراحی است. در ویدیو زیر  نتیجه یک جراحی زیبایی بینی بعد از چهارده ماه را مشاهده میکنید

رژیم غذایی روز جراحی بینی چیست؟

از غذاهای سفت پرهیز کنید  و جایگزین آن میتوانید از سوپ و سیب زمینی پخته و سبزیجات آب پز استفاده کنید

میل کردن غذاهای دیر هضم توصیه نمی شود

از غذاهایی که دارای ادویه  های تند هستند پرهیز کنید

روز جراحی از میل کردن میوه های اسیدی مانند پرتغال و آبمیوه آن پرهیز کنید.

آب آناناس  و میوه آناناس ، آب آنبه  برای روزهای اول بعد از جراحی بینی مناسب میباشد.

آیا در هنگام بارداری جراحی بینی صحیح است؟

طبق نظر بهترین پزشک جراحی پلاستیک صورت  انجام جراحی بینی دو ماه بعد از زایمان مشکلی ندارد و یک ماه بعد از جراحی زیبایی بینی نیز میتوانید اقدام به بارداری کنید ولی اگر فاصله بیشتر باشد بهتر است تا با عوارضی مانند ضعف بدنی دچار نشوید.

مشاوره رایگان در مرکز جراحی زیبایی لیمون

با مرکز جراحی زیبایی لیمون تماس بگیرید، کارشناسان و مشاوران این مرکز با افتخار آمادگی دارند کلیه مشاوره های لازم و تخصصی را به صورت رایگان ، تلفنی ، از طریق تلگرام (آنلاین ) در اختیار شما قرار دهند.

دوران نقاهت بعد از عمل بینی چقدر است؟

مدت استراحت عمل بینی معمولا بین  5 روز تا 10 روز می باشد .که با کاهش تورم یا کبودی بیمار می تواند به سر کار خود باز گردد و نیازی به بستری شدن در کلینیک را ندارد و بعد از عمل مرخص می شوند. نتایج نهایی و مطلوب این عمل می تواند تا  شش ماه طول بکشد.