جراحی لیفت سانترال لب یا لیفت بخش مرکزی لب

جراحی لیفت سانترال لب که به عنوان “لیفت لب زیر بینی (subnasal lip lift)” نیز شناخته می‌شود، کمک می‌کند تا فاصله بین philtrum و vermilion border کمتر از 20 میلی‌متر شود که ظاهر زیباتری دارد و همچنین باعث افزایش incisal edge یا «نمایش دندان» می شود تا دندان‌های بالایی نمایش زیباتری داشته باشند. جراحی لیفت سانترال لب معمولاً یک روش سریع است که با بیهوشی IV (بیهوشی عمومی) انجام می شود ولی حتی امکان جراحی با بی حسی موضعی نیز وجود دارد.

لیفت سانترال لب

نمایش دندان های پیشین بالا، در زیبایی و جذابیت صورت خانمها بسیار اثر گذار است. بخشی از جذابیت صورت ستارگان سینما همچون نیکل کیدمن و لیلا حاتمی به دلیل برقراری همین قائده در نمایش دندان های پیشین بالاست.

سانترال لب

فرم لب بالا در ستارگان سینما

در حالی که برخی از افراد به دلیل ژنتیکی، طول لب بالا زیاد است و همین موضوع باعث می شود دندانهای پیشین بالا، بوسیله لب پوشیده شده و دیده نشوند، ولی این وضعیت می تواند با افزایش سن نیز ایجاد گردد. در افراد مسن، لب بالا طویل تر می شود و حجم خود لب کاهش می یابد. از طرفی فاصله بینی تا لب بالا افزایش می یابد. افتادگی لب بالا و پوشیده ماندن دندانهای بالایی در زیر لب، به عنوان یکی از علائم پیری، اثر نامطلوبی را در زیبایی هر فرد ایجاد می نماید.

افزایش فاصله لب ها تا بینی در پیری

افزایش فاصله لب ها تا بینی در پیری

لب بالا در فرد جوان، علاوه بر اینکه حجم دارد و حکایت از قوی بودن عضلات آن می کند، به راحتی با استفاده از عضلات بالا برنده لب، با بالا کشیده می شود و همین موضوع منجر به کاهش فاصله بینی تا لب می شود. ولی با افزایش سن، این زیبایی رفته رفته کمتر می شود. همانطور که تمامی عضلات بدن بعد از گذشت دوران جوانی تحلیل می روند و حجمشان کم می شود. لب هم از این قائده مستثنی نمی باشد لذا حجم لب کم می شود و به دلیل ضعیف شدن عضلات بالا برنده، لب بالا آویزان می شود و روی دندانهای پیشین بالایی را می پوشاند.

برای افرادی که به دلیل ژنتیکی لب بالایشان بلند است و می خواهند دندانهای بالایی آنها دیده شود چه راهکاری وجود دارد؟

اغلب این افراد علاوه بر مشکل فوق، فاصله بینی تا لب زیادی دارند. بهترین انتخاب برای این افراد، لیفت لب  (لیفت سانترال لب بالایی) است. شمار زیادی از این مراجعه کنندگان، به دلیل وضعیت شغلی خود (هنرمندان سینما، مجریان تلویزیون و … که مرتب در جلوی دوربینها و بینندگان زیاد قرار می گیرند)، نمی خواهند دیگران از جراحی و اقدامات زیبایی که آنها انجام می دهند، مطلع شوند. برای این متقاضیان، لیفت لب یا همان لیفت سانترال لب ( لیفت بخش مرکزی لب) توصیه می شود. در این روش، برشهای جراحی در زیر بینی و داخل سوراخهای بینی قرار می گیرندو این موضوع باعث بهبود سریع و مخفی شدن محل جراحی می شود.

تاثیر جراحی لیفت سانترال لب در جوانسازی لب ها

با لیفت لب (لیفت سانترال لب – لیفت بخش مرکزی لب)، علاوه بر اینکه دندانهای پیشین بالایی دیده می شوند، فاصله بینی تا لب بالا کاهش می یابد.این کار یکی از اصلی ترین علائم پیری لب را اصلاح می نمایددر صورتی که این تغییر را در کنار روشهای افزایش دهنده حجم لب تزریق ژل لب یا استفاده از گرافت لب به کار ببریم، جوانسازی لب کاملتر می شود

آیا لیفت سانترال لب می تواند افتادگی گوشه های دهان را اصلاح کند؟

افتادگی گوشه های دهان در هر فرد نشان از غمگینی، افسردگی و افزایش سن دارد و اثرات غیر مثبتی در مخاطب ایجاد می نماید. از آنجا که در لیفت سانترال لب، با برشی که در زیر بینی می دهیم فقط بخش میانی لب را بالا می کشیم، هیچگونه تغییری در بخش های کناری لب و مخصوصا گوشه های دهان ایجاد نمی شود.

بیشتر بخوانیم: لیفت گوشه دهان  چیست؟

آیا لیفت جراحی سانترال لب را فقط به منظور نمایان شدن دندانهای بالا انجام می شود؟

با وجودی که در اغلب افرادی که لیفت سانترال لب (لیفت بخش مرکزی لب) می کنند، هدف اصلی کاهش فاصله لب و بینی است، می توان از لیفت بخش مرکزی لب، تنها به منظور نمایان شدن دندانهای پیشین بالا استفاده نمود. همچنین این کار را می توان برای برجسته کردن بخش مرکزی لب بالا مورد استفاده قرار داد ، روش انجام کار در این حالتها اندکی متفاوت است که با اطلاع دقیق از هدف شما، محاسبات و اقدامات لازم برای رسیدن به منظور اصلی شما را انجام می دهیم.

مهمترین عارضه لیفت سانترال لب (لیفت بخش مرکزی لب) چیست و چگونه می توان از آن اجتناب نمود؟

مهمترین عارضه این کار ایجاد اسکار اثر جراحی و بخیهدر زیر بینی است. بهترین کار برای درمان این عارضه، پیشگیری از ایجاد عارضه است. در اغلب افرادی که برای درمان این عارضه به من مراجعه کرده بودند، پزشک قبلی، اقدامات لازم برای پیشگیری از این عارضه را در نظر نگرفته بود می دانیم که رد جراحی ممکن است بعد از جراحی توسط هر پزشکی در دنیا باقی بماند، ولی تجربه ثابت کرده است که جراحانی که تجربه بیشتر به همراه تکنیک بهتری دارند، در پیشگیری از این عارضه بسیار موفق تر از دیگران بوده اند.

آیا رد باقیمانده از جراحی لیفت سانترال لب (لیفت بخش مرکزی لب) را می توان برطرف نمود؟

خوشبختانه در بسیاری از موارد می توان رد باقیمانده از جراحی لیفت لب را با روشهای دارویی یا جراحی مجدد برطرف نمودبرطرف نمودن این عارضه در صورتی امکان پذیر است که اصول مهم و ضروری جراحی پلاستیک در عمل اول انجام شده باشدلذا در صورتی که تمایل به چنین عملی دارید، توصیه می کنم که نزد پزشکی انجام دهید که نتیجه موفقیت آمیز طولانی مدت>بیش از ۶ماهو عدم باقی ماندن اسکار جراحی را در بین بیماران قبلی او دیده باشید.

بیشتر بخوانیم: مزایای لیفت سانترال لب

برای مشاهده تصاویر نتایج جراحی سانترال لب بر روی لینک آبی کلیک کنید.

سوالات متداول جراحی لیفت سانترال لب

آیا بعد از جراحی سانترال، امکان بازگشت وجود دارد؟

بعد از انجام جراحی، کمی بازگشت وجود دارد. پزشک جراح با در نظر گرفتن این بازگشت، محاسبات را انجام میدهد تا پس از بازگشت نتیجه مطلوب حاصل شود.

آیا جای بخیه جراحی باقی می ماند؟

بخیه ها به صورت میکروسکوپی انجام می شود. چون بخیه ها زیر بینی زده می شود، حتی اگر اثری بماند، با خطای دید پوشانده می شود.

آیا با جراحی سانترال لب، می توان گوشه دهان را هم به سمت بالا کشید؟

خیر، با جراحی سانترال لب، فقط قسمت مرکزی لب به سمت بالا کشیده می شود.

آیا در جراحی سانترال لب، فرم لب ها تغییر می کند؟

در این جراحی فقط فاصله بین لب و بینی کوتاهتر می شود.