فیبروبلاست تراپی

فیبروبلاست معروف به بلفاروپلاستی (جراحی زیبایی پلک) بدون جراحی است، با افزایش سن، لایه پوستی پوست نازک می شود ، بدن ما کلاژن کمتری تولید می کند و خاصیت ارتجاعی را از دست می دهیم. متأسفانه این یک روند پیری طبیعی است که باعث ایجاد چین و چروک و افتادگی پوست می شود. تکنسین های مجاز قلم پلاسما با استفاده از روش درمان فیبروبلاست پلاسما علائم پیری را با سفت شدن و بالا بردن افتادگی پوست از بین می برند.

مقداری از سفت شدن پوست بلافاصله پس از درمان مشاهده می شود، اما بهترین نتایج را می توان تقریباً 6-8 هفته پس از عمل مشاهده کرد. نتایج می تواند 18-18 ماه طول بکشد ، انتخاب های سبک زندگی که بر پیری و آسیب پوست تأثیر می گذارد عاملی برای طول عمر است. برای دستیابی به نتایج مطلوب ، ممکن است بیش از یک درمان با حداقل 6 هفته درمان بین همان ناحیه مورد نیاز باشد.

فیبروبلاست

جوانسازی با استفاده از پلاسما، یک پیشرفت و نوآوری در صنعت پزشکی و زیبایی است. در این تکنولوژی ژنراتور مورد نظر(دستگاه فیبروبلاست) با یونیزه کردن ذرات نیتروژن موجود در هوا، حالت چهارم ماده یعنی پلاسما را ایجاد می کند. پلاسمای ایجاد شده در سطح پوست لایه های سطحی را از حالت جامد به گاز تبدیل کرده و پوست آن محل را وادار به ترمیم، کلاژنسازی و در نهایت جوانسازی می کند.

برای عبارت جوانسازی با استفاده از پلاسما، عبارتهای مختلفی در فضای مجازی به کار می رود که واژه هایی همچون پلاسما جت، پلاسما تراپی، پلاسمای فرکشنال، فیبروبلاست و … از این دسته می باشند. تمامی این اسامی به یک مفهوم هستند ولی ممکن است برای افرادی که با این موضوع آشنا نباشند گمراه کننده و همراه با ابهام باشد.

“فیبروبلاست” یکی از ابزارهای مدرن همین دسته است که عملکرد آن توسط سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) و اروپا تائید شده است وبه عنوان نخستین ابزارجراحی نرمSoft Surgeryدردنیامعرفی شده است. جراحی نرم در واقع نوعی روش غیر تهاجمی است که بدون برش و خونریزی است. در واقع فیبروبلاست در اغلب اوقات مکملی برای بعضی از روش های جراحی زیبایی است.

یکی از چندین کاربرد “فیبروبلاست” جوانسازی پلک (بلفاروپلاستی بدون جراحی) شامل رفع چین و شلی پوست پلک بالا و پایین می باشد.

 

جوانسازی پلک با استفاده از فیبروبلاست (پلاسما) چه تفاوتی نسبت به روش های قدیمی تر مانند لیزر، RF  دارد؟

در روش های قدیمی تر جوانسازی غیر جراحی پلک، مانند لیزر، RF، پیلینگ ، همانند روش نوین (فیبروبلاست)، لایه های سطحی پوست تخریب می شود و پوست وادار به کلاژنسازی و جوانسازی می شود، لذا از این لحاظ مکانیسم انجام کار همه روشها مشابه است و اگر شما بوسیله هر پزشکی تحت درمان با روشهای قدیمی تر قرار بگیرید همچنان کار درستی برای شما انجام گرفته است و نباید نگران باشید. فیبروبلاست به ما کمک میکند که نقایص مربوط به روشهای قدیمی اصلاح شود و ایمنی بالاتری را نسبت به روشهای قدیمی برای زیباجو فراهم می کند. فیبروبلاست به پزشک کمک می کند که تسلط و کنترل بهتری بر میزان لایه برداری و جوانسازی بافت داشته باشد و لذا خطر آسیب به بافتهای عمقی ( مانند چشم) و عوارض بعد از درمان ( مانند باقی ماندن جای اسکار) به میزان بسیار زیادی کاهش می یابد.

کاربرد فیبروبلاست در جوانسازی پلک و اطراف چشم چگونه است؟

فیبروبلاست کمک می کند که پوست پلک و اطراف چشم ضخیمتر و محکمتر شود. حتما افرادی را دیده اید که برای جوانسازی پلک بالا و پایین، جراحی زیبایی پلک انجام داده اند و پس از جراحی مشاهده کردند که تغییر چندانی در پلکهای آنها ایجاد نشده است. دلیل عمده این مساله مربوط به شلی  و نازکی پوست است. جراح در زمان جراحی زیبایی پلک، ساختارهای عمقی پلک را مستحکم می کند و چربیهای اضافه ای که به صورت پف پلک بالا و پایین دیده می شود را خارج می نماید همچنین پوست اضافه و گاهی بخشی از عضله بزرگ شده (هیپرتروفی) پلک برداشته می شود ولی برای نازکی پوست پلک، که در افزایش سن دیده می شود، با جراحی کار چندانی نمیتوان انجام داد. به عبارت ساده تر، جراحی میتواند چینها و افتادگی پلک را اصلاح نماید ولی بر روی چروکهای پلک اثر چندانی ندارد. دقیقا همینجاست که فیبروبلاست می تواند به کمک جراحی پلک بیاید و چروکهای پلک را اصلاح نماید.

چه بسیار افرادی که علائم افزایش سن در اطراف چشم آنها فقط محدود به لایه پوست است و بوسیله فیبروبلاست با یک جوانسازی پوست می توانند زیبایی را مجددا به چشمهای خود بازگردانند ولی برای این کار راه دشوار تر و پر هزینه را انتخاب می کنند و تن به جراحی پلک می دهند. مسلما انجام جراحی پلک در این افراد انتخاب اشتباهی نیست ولی بهترین و هوشمندانه ترین انتخاب نیست. زیرا روشهای ساده تری برای رسیدن به این خواسته وجود دارد.

فیبروبلاست برای پلک چه افرادی مناسب است؟

فیبروبلاست برای دو گروه از افراد مناسب است.

  1. دسته اول افرادی که نسبتا جوان هستند و چروکهای پلک و اطراف چشم دارند ولی افتادگی پلک چندانی ندارند و هنوز مناسب جراحی زیبایی پلک نیستند. این افراد می توانند با استفاده از فیبروبلاست، جوانسازی پلک را انجام دهند
  2. دسته دوم افرادی که جراحی زیبایی پلک انجام داده اند و افتادگی پلک آنها برطرف شده، ولی به دلیل نازکی پوست پلک، هنوز چروک هایی باقی مانده است. در این حالت، با استفاده از فیبروبلاست، نتیجه جراحی پلک کامل می گردد.

در نهایت پس از انجام فیبروبلاست نیاز به یکسری مراقبت از همان روز وجود دارد، برای مشاهده مراقبت های بعد از فیبروبلاست کلیک کنید.