مراقبت های بعد از جراحی لب

یکی از خدمات مهم که لمون کلینیک به شما مراجعین عزیز و محترام ارائه می کند  لیفت سانترال لب می باشد. بعد از جراحی های لب مراقبت های خاصی وجود دارد که لازم دانستیم با شما به اشتراک بگذاریم و از شما این انتظار میرود که آنرا اجرا کنید.نتیجه کار ما بسیار وابسته به این قضیه هست که شما با ما همکاری کنید یا خیر.

مراقبت از بخیه لب و زمان جوش خوردن کامل

در جراحی لب بخیه های خیلی ظریفی زده می شود و این بخیه ها چون خیلی ظریف هستند و باید بعد از یک هفته آنها را بکشیم . محل برش باوجودی که چسیبده و جوش خورده است ولی هنوز قدرت بالا را نمی تواند تحمل کند. اگر لب شما به هر دلیلی کشیده شود برای مثال در اثر صحبت کردن های زیاد و یا خندیدن های زیاد و شدید، در اثر غذا خوردن که شما از لقمه های بزرگ استفاده می کنید و هر آن چیزی که کشش زیادی را لب هایتان بخواهند تحمل کند می تواند باعث باز شدن این بخیه ها شود.
اثر نامطلبوب جای بخیه ها و برش را بر روی صورت شما به جای بگذارد. عادتی که خیلی از افراد دارند برای مثال این است که لبهایشان را خیس کنند یا اینکه لبهایشان را گاز بگیرند و گوشه های لب  به داخل کشیده شود  و به هر دلیلی این کار را انجام دهید  قطعا جای بخیه ها باقی می ماند و اگر تنها همین مراقبت ها را انجام دهید می توانیم بگوییم به احتمال بالای 60 درصد، عارضه ای برای لب شما ایجاد نمی شود و اگر تمام مراقبت هایی که به شما می گویند را انجام دهید احتمال اینکه جای برش زخم نماند بسیار بسیار زیاد خواهد بود.

نکات مهم بعد از جراحی لب

کسانی که اقدام به جراحی لب کردند موارد زیر را رعایت کنند:
  • بعد از جراحی لب حتما  از سفالکسین و استامینوفن هر 6 ساعت یک عدد مصرف کنید.
  • 6 الی 7 ساعت بعد از جراحیتان از یک صابون بچه برای شستشوی جای بخیه استفاده کنید.
  • برای پوست های چرب هر 4 ساعت یکبار شستشو را انجام دهید.
  • طبق دستور (که توسط پشتیبان جراحی دریافت می کنید) از پماد جنتامایسین بر روی بخیه هایتان استفاده کنید.
  • استفاده از کیسه یخ بر روی محل جراحی در 24 ساعت اول باعث کاهش ورم می شود.