می دانستید بینی عنصری منحصر به فرد در چهره شماست؟

جراحی زیبایی بینی یکی از دغدغه های امروز جامعه است و خیلی از افراد معتقدند که حتما این جراحی باید انجام شود. در راستای این تصمیم شاید ترس به سراغ افراد بیاید که آیا این جراحی برای مناسب است؟ یا اینکه  اگر این جراحی را انجام دهم صورت من به چه شکل می شود؟ زیبا یا زشت؟ من عینکی هستم آیا میتوانم بعد از جراحی از عینک استفاده کنم؟ در این مقاله در کنارتان هستیم تا در مورد یک عنصر مهم در زیبایی با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.


 

  • مشاوره دقیق پیش از عمل جراحی پلاستیک بینی
  • فرآیند جراحی زیبایی بینی
  • مراقبت های بعد از جراحی انحراف بینی

 

شما با بهبودی که در اثر جراحی زیبایی بینی در چهره تان حاصل می شود، رضایت بیشتری احساس می کنید.
بینی، عنصری مرکزی و منحصر به فرد در چهره ی ماست. هرچند باریک، پهن، زمخت، ظریف، دراز، تخت یا نوک عقابی باشد. به هر حال سایز و فرم بینی از عوامل شاخص چهره ی ما هستند و به همین دلیل است که بسیاری از مردم از ظاهر خودشان خوشحال نیستند.
با جراحی زیبایی بینی که به راینوپلاستی هم مشهور است، با ایجاد توازن و تناسب در ساختار بینی، بهبود قابل توجهی در چهره ی فرد ایجاد می شود. نظر پرشکان و کارشناسان زیبایی هر چه که باشد، یک جراحی بینی موفق می تواند تاثیر بسیار قابل توجهی در روحیه و کیفیت زندگی بیمار بگذارد.

 

مشاوره دقیق پیش از عمل جراحی پلاستیک بینی

در ابتدای مشاوره، ویژگی های صورت و بینی شما را بررسی می کنیم و می بینیم که چه مشکلی در بینی شما وجود دارد که شما از آن ناراضی هستید. سپس امکانات و محدودیت های پیش رو را در نظر می گیریم. در این مرحله ما با استفاده از طراحی های کامپیوتری، به شما این امکان را می دهیم که ذهنیتی راجع به آینده ی عمل جراحیتان داشته باشید. ابتدا از چهره ی شما عکاسی، و سپس قابلیت های چهره ی شما را بررسی می کنیم. در تصویر حاصل شده می توانیم ببینم که چه تغییرات در شکل ها و تناسب ها، مد نظر شماست و البته این که این سیستم برای محاسبه نتیجه ی کار مفید است و تضمین کننده ی نتایج جراحی شما نیست.

پس از آن  شما را از روند درمان و چگونگی جراحی مخصوص خودتان آگاه می سازیم و از این طریق شما نسبت به جزئیات وضعیتتان پیش از عمل، خطرها، عواقب، راه حل ها و در ادامه در خصوص مسائل بعد از عمل توجیه می شوید. چنانچه شما تمایل به رفع انحراف بینی خود داشته باشید، مشاوره دیگری خواهید داشت. در این مرحله شما می توانید تمام سوالات باقی مانده خود در مورد جراحی را بپرسید.

Rhinoplasty3

فرآیند جراحی زیبایی بینی

عمل جراحی انحراف بینی اصولا بین دو و نهایتا در موارد بسیار دشوار سه ساعت زمان می برد. عمل جراحی زیبایی البته زمان طولانی تری نیاز دارد. عمل اول، تحت بیهوشی به تصحیح تیغه و پره های بینی می پردازد. در این مرحله انواع مختلفی از دستورالعمل ها و روش ها مورد استفاده قرار می گیرد. بر حسب مورد ما اصولا با روش برش پره های بینی و یا با روش باز – با شکافتن ستون غضروفی بین سوراخ های بینی- عمل را انجام می دهیم. در ادامه روکش نگهدارنده مخصوصی بر صورت شما قرار می گیرد که برای مدت یک یا دو هفته از شکل جدید بینی شما محافظت می کند. در بیشتر مواقع می شود این روکش که در آلمانی تامپوناد نامیده می شود را در حین جراحی بر صورت بیمار متصل کرد. بلافاصله بعد از جراحی نیز شما باید نواحی اطراف بینی خودتان را خنک نگه دارید تا کبودی ها و ورم ها مداوا شوند.

 

مراقبت های بعد از جراحی انحراف بینی

بلافاصله بعد از عمل جراحی شما شاهد کبودی و ورم خواهید بود که به مرور زمان از بین می روند. بعد از جدا کردن چسب نگه دارنده، فوراً چسب دیگری را جایگزین کنید تا ورم ها زودتر از بین بروند. توصیه می کنیم که ویزیت ها و مراقبت های بعد از جراحی را به صورت منظم و متناوب انجام دهید. به منظور پیشگیری از خونریزی و کبودی بیشتر از انجام ورزش و حرکات جسمی سنگین به مدت سه هفته پرهیز کنید و از آنجایی که وزن عینک می تواند روی ساختار استخوان ها تاثیر بگذارد، این ملاحظات را برای عینک نیز لحاظ کنید.

نقل قول از دکتر پیام منشی، متخصص جراحی درمان و زیبایی بینی از اشتوتگارت